Author Topic: SET YOURE SPIRIT FREE  (Read 219 times)

Offline SOLAS

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SET YOURE SPIRIT FREE
« on: January 05, 2001, 09:19:00 AM »
Wir flogen als Begleitung einer Staffel FW190A8 Richtung Duxford, um dort den Feind zu stellen. Etwa 20 KM vor Duxford trafen wir auf gemeldeten Feind. "Tanks ab" Wir stürzten uns sofort mit voller Energie ins gefecht. Ein heilloses Durcheinander entstand sofort. In guten Glauben zog ich eine harte Rechtskurve und wähnte mich in Sicherheit eine P51 zu verfolgen. Geschätzte Entfernung etwa 600 Meter. Als ich auf etwa 250 Meter heran war musste ich leider Feststellen, das es nur eine 109 war, diese schien aber eine Mustang zu verfolgen. Ich folgte Ihr weiter. Jetzt flogen wir fast nebeneinander, und ich erspähte in etwa 350 Meter entfernung die Mustang. VOLLGAS und hinterher. Die andere ME-109 gab mir nun Deckung. Der Gegner bricht mir unterm Flügel weg, aber ich hinterher....zack hab ich ihn aus den Augen verloren....also wieder suchen. Leider seh ich auch meinen Flügelmann nicht mehr. Da! Ein heller Punkt. Das ist die Mustang. Unsere sind Dunkler!!! Also los! Es gelingt mir mich anzupirschen. Komme immer näher Jetzt macht er Ausweichmanöver, bleibe aber dran...er zieht hoch, ich hinterher, etwa 50 Meter....alle Knöpfe..... KAWUMM!!! Der ist hin....mein Herz rast...denn Plötzlich bin ich mitten im Getümmel. in der Aufregung hab ich völlig vergessen mich umzusehen und bekomme nun dauernd Meldung: Feinde 6 Uhr! Rechts Wegbrechen! Feind 9 Uhr oberhalb! Feinde...Feinde...Feinde... Ich breche aus dem Durcheinander aus, indem ich einfach nach unten wegdrehe. Dann suche ich mir den nächsten Gegner. Mitlerweile habe ich mich an die ungewohnte Situation gewöhnt. Nun erkenne ich auch den Feind leichter. Aber ihm unter diesen Bedingungen zu verfolgen ist eine andere Sache. Da! Eine FW wird von zwei Feinden verfolgt. Entfernung etwa 1500 Meter (sehe nur zwei silberne und einen leicht silbernen punkt) ich hinterher. Die Kurven! Es gelingt mir schnell mich anzunähern. Die FW190 fliegt Ausweichmanöver. Jetzt erkenn ich die Feindflugzeuge Deutlich: p47 und P51. Ran an den Feind. Klemme mich zuerst hinter die Jug. Die bricht aber weg...blicke hinterher...rechts... Plötzlich rauscht eine P51 an mir vorbei. Ich reisse den Knüppel rum, Rolle Kurz und dann ein Feuerstoss...KAWUMM! Pohhhhh....das is anstrengend! Mittlerweile sind wir schon 25 Minuten im Gefecht. Meine Öltemperatur! Scheisse! Runte mit dem Gas....2800 UPM und auf 200 Meter runter! Richtung 90°. Meldung von Bodenkontrolle: Gute Arbeit! Aber noch sind Feinde in der nähe! Die FW190er formieren sich zum abmarsch. Wir jagen jetzt die P51er die noch in der nähe sind. Plötzlich kracht es wie wild. Rechtes Querruder beschädigt! Direkt hinter mir eine P51. Rolle und nach rechts ab! Vollgas! Split. Die 51 geht nach links oben. Ich hinterher. Wildes Gekurve....Dann ein Gezielter Feuerstoss aus vielleicht 20 Meter! (Konnte das Cockpit voll erkennen ) KAWUMM.... Die dritte Mustang! nun gebe ich Befehl zum rückzug. Ab nach Hause!
Horridho
Adolf Galland, Comodore I/JG-26


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The eagle flies up towards the sun
High above the fields of babylon
In one claw he holds an olive branch for peace
In the other, twelve arrows for his enemies

Offline aztec

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #1 on: January 05, 2001, 10:00:00 AM »
Huh?

Offline Ripsnort

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #2 on: January 05, 2001, 10:02:00 AM »
He's describing a dogfight he had with a Mustang, sounds like it was a hoot!

Offline Westy

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #3 on: January 05, 2001, 10:05:00 AM »
 In my best RAM impersonation,  this story smells and I don't believe a word of it.

-Westy


 

Offline Saintaw

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #4 on: January 05, 2001, 11:14:00 AM »
I believe this is SOLASXXX I met in H2H (waves!)

Bliiiiiiiiiiiiiiiitz ! we need a translation !


Saw
(Mass)
Saw
Dirty, nasty furriner.

Offline Dos Equis

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #5 on: January 05, 2001, 11:35:00 AM »
Anyone translate?


Offline Ripsnort

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #6 on: January 05, 2001, 11:38:00 AM »
Here's a web translation of the story, they're not the best translators, but you can get an idea...


We flew as an accompaniment of a squadron
      FW190A8 direction Duxford in order to engage
      there the enemy. We dripped about 20 KM before
      Duxford on reported enemy. "Tanks from" we fell
      us immediately with fuller energy into the gefecht.
      A well-being loose disorder emerged immediately.
      In good belief, I pulled a hard right curve and to
      pursue myself wähnte in security a P51.
      Appreciated distance about 600 meters. As I on
      about 250 meters up to I must was protected
      unfortunately assessing that was it only a 109, this
      to pursue however a Mustang. I followed your
      further. Now we flew almost contiguously, and I
      spotted in about 350 meter distances the Mustang.
      VOLLGAS and afterwards. The other ME-109
      gave now cover to me. The opponent breaks seek
      me under the wing away, but I hinterher....zack hab
      I it out of the eyes verloren....also again.
      Unfortunately seh I also mean wing man no longer.
      There! A light point. That is the mustang. Ours are
      darker!! Therefore loosely! It succeeds me me
      anzupirschen. More closely and more closely now
      it makes would come evasive maneuver, would
      remain lifts however dran...er, I afterwards, about
      50 Meter....alle Knöpfe.... KAWUMM!! That is am
      suddenly forgot to look around me hin....mein heart
      rast...denn I middle in the Getümmel. in the
      excitement hab I totally and would get now lasting
      message: enemies 6 o'clock! To the right of
      wegbrechen! Enemy 9 o'clock above!
      Feinde...Feinde...Feinde.. I break out out of the
      disorder, in that I simply after below wegdrehe.
      ThenI seek myself the next opponent. I became
      accustomed Mitlerweile to the unaccustomed
      situation. Now I recognize also the enemy more
      easily. To pursue but it under these conditions
      another matter is. There! A FW is pursued by two
      enemies. Distance about 1500 meters (would see
      only two silberne and one easily silbernen point) I
      afterwards. The kurven! It succeeds to approach
      me quickly me. The FW190 flies evasive
      maneuver. Now erkenn I the enemy airplanes
      clearly: P47 and P51. Ran at the enemy. Would
      pinch first behind that hunted me. That breaks
      however weg...blicke hinterher...rechts.. Suddenly
      a P51 rustles at me past. I tear the club around, roll
      shortly and then a Feuerstoss...KAWUMM!
      Pohhhhh....das is exerting! Meanwhile we are
      already 25 minutes in the combat. My
      Öltemperatur! Scheisse! Runte with the Gas....2800
      UPM and on 200 meter runter! Direction 90°.
      Message of ground inspection: goods work! But
      enemies in that are would yet sew! The FW190er
      form itself to the departure. We hunt would sew
      are now the P51er that yet in that. Suddenly kracht
      it like wildly. Right breadth oar damages! Directly
      behind me a P51. roll and to the right off! Vollgas!
      Split. The 51 goes to the left above. I afterwards.
      Wild Gekurve....Dann an aimed fire push out of
      perhaps 20 meters! (Could the Cockpit fully
      recognize) KAWUMM... The third Mustang! now
      give I command to the withdrawal. From home!

Maverick911

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #7 on: January 05, 2001, 11:47:00 AM »
Ok.. I'm gonna make a sorry attempt to translate it for ya.


We flew as a group in FW190a8's toward Duxford to find the enemies there. We were about 20km short of Duxford when we came across some enemy tanks...then theres something I don't understand... then all hell broke loose. I figured I'd take a hard right turn, then a p-51 came into my sights, about 600m. As I was approx. 250m I discovered it was a 109 it seemed as if there were no mustangs to follow, so I followed the 109... I'll do the rest in a few minutes...Gotta go do some stuff.

Offline danish

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #8 on: January 05, 2001, 12:11:00 PM »
Good story in fluid german, but...

Galland in a A8 while JG26 Commodore?Nope.

or

Galland in a A8 (1944ish = General der Jagdwaffe) over The British Islands?Hardly.

Cant wait for the next episode ;=)

danish

Offline Yeager

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SET YOURE SPIRIT FREE
« Reply #9 on: January 05, 2001, 12:37:00 PM »
"A well-being loose disorder emerged immediately."
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I have finally found the sig quote I have been looking for!

Yeager  
"If someone flips you the bird and you don't know it, does it still count?" - SLIMpkns