Aces High Bulletin Board
General Forums => Aircraft and Vehicles => Topic started by: illo on April 16, 2002, 12:17:08 PM
-
Can you please send anything on 190a8, performance curves etc.
Also any data on 190a2 and 190a6 would be more than appreciated.
And to finns.
If someone has any data on BW-239!!! :D
Niin saataisiin mallinettua se FHssa.
Itse kun en ole löytänyt paljon mitään.
Mail to koponen.lauri@kolumbus.fi
-
Kyllähän sitä dataa BW:stä löytyy...esim. Lentäjän Näkökulma II:sta. Em. kirjasta löytyy nousu -ja nopeus käyrät ja seikkaperäinen kuvaus koneen käyttäytymistä erilaisissa lentotiloissa...kysy mitä tarvitset niin kerron. :)
Mulla on ne Vermillonin postittamat ja muuta 190-dataa, mutta suurin osa on kiintolevyllä 162 km:n päässä tällä hetkellä. :( Laitan kuitenkin jotain tulemaan...
P.S Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikäs simu tämä FH on?
-
Not quite BW-239, but you can order acceptance trial docs from NASM for F2A-1. Then play with the weight to get rid of the naval operations equipment for example.
// fats
-
Originally posted by Wmaker
P.S Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikäs simu tämä FH on?
No se on tämä Sotalintuja pyörittävä ilmainen isäntäohjelma. Venäläiset kai aktiivisimmin moista pyörittelevät. BTW, jos mainitset sen englanninnoksen jossain threadissa, niin koko threadi saattaa räjähtää liekkeihin. Jo tuo FH saattaa riittää. Tulenarkaa tavaraa, sano. Saapa nähdä miten tämän threadin käy :D
-
Illo, I've been out of town for 2 of past 3 weeks. Sorry I didn't respond right away.
Here's Links to most of my 190 stuff
http://www.vermin.net/fw190/190-1.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-2.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-3.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-armor-1.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-armor-2.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-gun-1.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-gun-2.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-gun-circuit.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-landing.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-rocket-1.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-rocket-2.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-rocket-3.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-schematic-1.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-schematic-2.jpg
http://www.vermin.net/fw190/190-takeoff.jpg
http://www.vermin.net/fw190/D9climb2chart.jpg
http://www.vermin.net/fw190/D9speed2chart.jpg
http://www.vermin.net/fw190/Ta152H_Manual.pdf
http://www.vermin.net/fw190/bmw801d.jpg
http://www.vermin.net/fw190/fw190_A5_climb_s.gif
http://www.vermin.net/fw190/fw190_A5_speed.gif
http://www.vermin.net/fw190/fw190_F2_s.gif
http://www.vermin.net/fw190/fw190_G3_s.gif
http://www.vermin.net/fw190/translated-fwchart.jpg
http://www.vermin.net/fw190/ta152werk1.jpg
http://www.vermin.net/fw190/ta152werk2.jpg
http://www.vermin.net/fw190/ta152werk3.jpg
-
Kiitti vaan kaikki! Thanks verm. You are too kind.
No se on tämä Sotalintuja pyörittävä ilmainen isäntäohjelma. Venäläiset kai aktiivisimmin moista pyörittelevät. BTW, jos mainitset sen englanninnoksen jossain threadissa, niin koko threadi saattaa räjähtää liekkeihin. Jo tuo FH saattaa riittää. Tulenarkaa tavaraa, sano. Saapa nähdä miten tämän threadin käy
Älkäähän nyt pojat. WB tippui kelkasta kun IEn astui kehiin. Käykää katsomassa http://www.wbfree.net. En viitsi englanniksi mainostaa kun pyro, hitech
ja pojat tekee niin hyvää työtä. Vaikka onhan AH ihan omaa luokkaansa.
Se on semmoinen köyhän miehen AH.
IEn hävisi oikeus jutun FHta vastaan joten nillä on ollut herneitä nenässä jo jonkun aikaa. FH forumeilta lyötyy koko kinastelun historiikki. :)
Siellä on muutama kymmenen uutta konettä...I-16, I-153 ja vehkeet, mutta BW-239 puuttuu. Eli jos löytyy BWn piirustukset, nousu ja vauhti käyrät, rolli ja horisontaali 360 ajat niin sitten on suomi kone virtuaali taivailla. Tietysti kaikki oleellinen olisi tarpeen. Eli maksimi lentosäde, kiihtyvyys jne.
Tervetuloa koeajolle.
Kun saan rahatilanteen kuntoon niin nähdään AHssa.
Kyllä se BW vielä tännekin saadaan. :D
-
Lentäjän Näkökulma II:sta
Mistä voisin ostaa moisen?
-
Interesting, the rpg for the outer 20mm's for the 190-A5 listed in the performance data is 90. AH has them set at 60. (*shrug* I fly without them...)
-
Hi Hfmudd,
>Interesting, the rpg for the outer 20mm's for the 190-A5 listed in the performance data is 90.
That shows they're using the 90 shot drum T 90-FF (Geräte-Nr. 102-462) instead of the earlier 60 shot drum T 60-FF (102-72). The T 90-FF fit into the same space as required for the earlier drum, so it could be used for all drum-fed MG-FF installations (including the earlier Fw 190 variants, the Me 109E and the Me 110C).
The empty weight of the 90 shot drum was 12 kg, compared to 8.2 kg for the 60 shot drum.
Regards,
Henning (HoHun)
-
Originally posted by illo
Älkäähän nyt pojat. WB tippui kelkasta kun IEn astui kehiin. Käykää katsomassa http://www.wbfree.net. En viitsi englanniksi mainostaa kun pyro, hitech
ja pojat tekee niin hyvää työtä. Vaikka onhan AH ihan omaa luokkaansa.
Se on semmoinen köyhän miehen AH.
IEn hävisi oikeus jutun FHta vastaan joten nillä on ollut herneitä nenässä jo jonkun aikaa. FH forumeilta lyötyy koko kinastelun historiikki. :)
Siellä on muutama kymmenen uutta konettä...I-16, I-153 ja vehkeet, mutta BW-239 puuttuu. Eli jos löytyy BWn piirustukset, nousu ja vauhti käyrät, rolli ja horisontaali 360 ajat niin sitten on suomi kone virtuaali taivailla. Tietysti kaikki oleellinen olisi tarpeen. Eli maksimi lentosäde, kiihtyvyys jne.
Tervetuloa koeajolle.
Kävinhän mä siellä kääntämässä, mutta taisi olla hosti vähän vaiheessa sillon vielä. Väen vähyys ja lagaavat yhteydet pisti hatuttamaan ja sanoin fh:lle heihei. Il-2, I-16 ja La-5 niillä taisi tosin silloin jo olla mallinnettuna siellä. Ilmeisesti nyt on kuitenkin saatu parannusta yhteyksiinkin, joten voisihan tuota taasen kokeilla :)
-
Originally posted by illo
Mistä voisin ostaa moisen?
Jos se kirja löytyis vaikkapa täältä...;) vain 71,93 €ukkoa
LENTÄJÄN NÄKÖKULMA 2 (http://www.suomalainen.com/Member/sk_product_view.asp?productid=9519686606&uid=XQD7UMTRAHS92MBG0017QWK70RUF1V0C&lid=FIN&TopTenIndex=3&sk_1=0&sk_2=)
-
Illo, tilaa kirja suoraan Jukka Rauniolta itseltään (puh. (03) 5320233)...ei todellakaan pitäisi noin älyttömiä maksaa. Kun itse tilasin osat II ja IV maksoin niistä 150 mk kappale + postikulut. Molemmat osat ovat pakkohankintoja jos Ilmavoimien sodan aikaiset taistelukoneet yhtään kiinnostavat. Niissä on periaattessa kaikki koneista. :) Kakkososassa on ulkomaalaiset hävittäjät ja nelosessa pommittajat.
Joo, olin täysin tietoinen tuosta FH:sta ei vain sillä hetkellä kirjainyhdistelmä sytyttänyt. Yritin tässä muinoin saada sitä toimimaan huonolla menestyksellä. Taitaapi olla aika kokeilla uudestaan. :)
BW:stä
-2300kg:n massalla suurin sallittu kuormitusmoninkerta +9/-4.
-2 kilometrissä 180-asteen kaarto 350km/h aloitusnopeudelta kesti 7 sekuntia.
-Sakkausnopeus sileänä noin 130km/h ja laskuasussa 110km/h. Tehot päällä sakkausnopeus pieneni noin 10km/h. Sakkauksessa BW laski nokan ja kallistui hieman siivelleen. Se oikaisi itsensä nopeasti sakkauksesta eikä pyrkinyt kierteeseen, vaikka sauva pidettiin takana.
-Nopeuksia:
0m, 428 km/h
1000, 439
2000, 448
3000, 443
4000, 461
5000, 480
6000, 469
Testattu BW-366:lla, lentomassa 2300-2400kg.
-
Joo siellä pääsivuilla on kyllä ohjeet, toimii se tyhmemmälläkin. :)
Nykyään on noin 100 pelaajaa iltaisin linjoilla. Käydään pientä FM uudistusta läpi, pitäisi rolli inertiat heittää miltei pois(eli AHn tyyliin).
Jos teillä on ideoita niin voitte vaikka värkätä Suomi-Neukku scenaarion. :)
Kun meillä on yksi areena turhan panttina. Olisihan se kiva nähdä kunnon itä-länsi mittelö.
-
Hi Wmaker,
thanks for the data! :-)
>-Nopeuksia:
0m, 428 km/h
1000, 439
2000, 448
3000, 443
4000, 461
5000, 480
6000, 469
Do you happen to know the power setting for this data set? (If it's in the text, I'm sorry - I don't understand Finnish.)
>Testattu BW-366:lla, lentomassa 2300-2400kg.
Was that the flying weight at the time of the test, or was it the normal take-off weight? (Shouldn't matter much for top speed, I admit.)
Regards,
Henning (HoHun)
-
HoHun, sorry 'bout the finnish. :)
It doesn't name any power setting directly when talking about the speed test. But I'm suspecting it was the maximum continious power setting which was used at low altitudes during the climb-test. This power setting was 2100rpm/93 cmHg (37,2 inches of mercury), 850hp.
Other power settings:
Take-off power: 2200rpm/104cmHg (41,6 inches of mercury), 950hp
Combat power (WEP): 1000hp on the deck, 800hp at 4900m
Maximum continious power setting: The one mentioned earlier is sea level value and 2100rpm/86cmHg (34,4 inches of mercury), 750hp at 4750m.
That weight (2300-2400kg) was BW-366's weight during the climb-test. Finnish Brewster's empty weight with all the gear plus guns and oil was 2020kg. With 300kg of fuel and the pilot combat takeoff weight was usually 2415kg.
The book I have has complete climb and speed charts for Model 239 and loads of reliable information for the thing you have in mind. Illo is probably getting that book but I might also be able to scan some of this stuff during the week-end.
-
SKANNAA!!!! :D
Jookos, oon vain köyhä opiskelija.
-
Perk the Finns! :D
palef
-
Joo sori illo...pieni hajamielisyys iskee aina silloin tällöin. :) Koulu ja Wappu painaa päälle, joten mitään en takaa mutta yritän. :) Muuten Wapun jälkeen sit... :)