Yes I understand that by why ATA and not just TA and I read alot about absolute but for the life of me I cant find out what it actually means.

Ah, well then you want the German wikipedia:
http://de.wikipedia.org/wiki/Technische_Atmosph%C3%A4reDefinition[Bearbeiten]Die Technische Atmosphäre wurde genormt als die Größe des Drucks, die 10 Meter Wassersäule verursacht.
1 at:= 10 mWS = 1 kp/cm² = 9,80665 N/cm² = 0,980665 bar = 98.066,5 Pa
Abgeleitete Einheiten[Bearbeiten]Je nach Bezugsniveau wurden aus der Technischen Atmosphäre die folgenden Einheiten abgeleitet:
absoluter Druck (Bezugsniveau: 0): ata (pa)
Druck in at über dem Bezugsniveau: atü (pü)
Druck in at unter dem Bezugsniveau: atu (pu)
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Definition [edit] Technical atmosphere was standardized as the amount of pressure that caused 10 meters of water.
1 atm = 10 m wg = 1 kgf / cm ² = 9.80665 N / cm ² = 0.980665 bar = 98066.5 Pa
Derived units [edit] Depending on the reference level derived from the Technical atmosphere the following units:
absolute pressure (reference level: 0): ata (pa)
Pressure at above the reference level: atm (pü)
Under pressure at the reference level: atu (pu)
So, ata is absolute since it is not in reference to any other level of pressure. For example:
atü[Bearbeiten]Die alte Einheit atü (für „Technische Atmosphären über Bezugsniveau“) fand sich z. B. auf den Reifendruckfüllgeräten an Tankstellen. Da der PKW-Reifen das Fahrzeug nur tragen kann, wenn der Reifen im Verhältnis zum Umgebungsdruck (etwa 1 bar) einen Überdruck beinhaltet, zeigen die Reifendruckfüllgeräte nur den Überdruck (atü) an. Wird der Reifen mit 2,2 atü befüllt, beträgt der absolute Druck im Reifen 2,2 + 1,0 bar, also somit ca. 3,2 bar.
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atü [edit] The old unit atü (for "Technical atmospheres above reference level") was found, for example, on the tyre inflation machines at petrol stations. Since the car tire can only support the vehicle when the tire pressure is higher relative to the ambient pressure (about 1 bar) the tyre inflation machines only show the overpressure (atü). If the tires filled with 2.2 atm, the absolute pressure in the tire is 2.2 + 1.0 bar, so therefore about 3.2 bar.